حقیقتش را بخواهید پاسخ این سوال در نگاه نخست برای ما هم چندان روشن نبود. در اولین ملاقات با این خودرو گل وخاک نشسته برچهره آشنایش اجازه نمیداد آنگونه که باید براندازش کنیم اما پس ازآب تنی وقتی گرد از صورتش پاک شد،فرصت بررسی وتحلیل رسید. از منظر یک مشتری دربازار S5 چهره کسلکنندهای ندارد. خطوط دماغه، کاپوت و پیچیدگیهای سپر برای چند دقیقه هم که شده شما را مشغول بررسی چهره آن خواهند کرد. ورودی بزرگ هوا در پایین سپر، قابهای کرومی روی هواکش، اطراف مه شکن و جلوپنجره کوچک آن بخشهایی هستند که در تناسب با رنگ مشکی روی بدنه سفید خودرو خبری ازعدم تناسب نمیدهند. طراحی جلو خودرو خواسته یا ناخواسته در بازار ایران شباهت زیادی به کراساوور همرده S5 از هیوندای یعنی مدل ix35 دارد و همین موضوع باعث شد تا در طول آزمایش علیرغم نصب پلاک آزمایش فنی روی خودرو توجه زیادی را به خود جلب نکنیم اما وقتی نوبت به نمای جانبی خودرو میرسید، فرم کوپهمانند بخش انتهای خودرو شروع به جلب توجه میکرد و در نهایت با نمایانشدن نمای عقب مردم شاسی بلند دوست ایران نمیتوانستند حس کنجکاویشان را مخفی کنند. در بخش عقب نخستین نکتهای که جلب توجه میکند، چراغهای باریک و افقی این خودرو است که با شکستگی بالای محل قرارگیری پلاک بینهایت این قسمت را به ساختههای شاسی بلند آئودی شبیه میسازد؛ اتفاقی که چینیها از آن با عنوان الهامگیری یاد میکنند و در حقیقت چیزی جز کپیبرداری نیست! وقتی نگاهتان را از بالای این قسمت به پایین ببرید، شگفتیهای S5 شروع به نمایان شدن میکنند و ناگهان دو خروجی اگزوز روی سپر مشکی رنگ نمایان میشوند. قطعا شما نیز مانند ما در اولین برخورد با S5 از خودتان میپرسید مگر این خودرو چینی موتوری غیر از هموطنانش دارد که دو لوله اگزوز برای آن تعبیه شده و در بهترین حالت پیش خودتان فکر میکنید این دو خروجی صرفا جنبه تزئینی دارد اما در حقیقت این خروجیها هم جنبه تزئینی دارند و هم گوشهای از آنچه قرار است پشت فرمان S5 لمس کنید را به شما نشان میدهند. از جمله آپشنهایی که در ظاهر S5 به چشم میخورند میتوان به آینههای مجهز به راهنمای LED، با قابلیت جمعشوندگی دستی و رینگهای 17 اینچی که روی تایرهای 225/60 قرار گرفتهاند، اشاره کرد.
